Volt ABBI tagok interjúja

2010. június 18., péntek


ez volt a címlapfotónk, Arad- de szép város, ugye? (ez a városháza, este, kivilágítva)

Honnan, hova és mit???

Borzási Kinga válaszol, Harcsa Erika kérdezett

1. Néhány szavad az ABBI-ról... Milyen szolgálatot végeztél ott?

Az aradi ifjúság az, ahol sokat formált Isten, és ahol lelkileg fejlődhettem. Egy olyan periódusban kerültem az ifibe, amikor egyik generáció váltotta a másikat. Voltak, akik akkor "nőtték ki magukat" az ifiből (férjhez mentek, megnősültek, elmentek egyetemre), és voltak fiatalok, akik akkor "nőttek fel". :) Érdekes volt, mert mindkettőben benne voltam: az egyikben voltam a "kicsi", a másikban meg a "nagy". Majd Isten úgy látta jónak, hogy két évig ifivezető legyek. Hasznomra vált, mert ilyen körülményben is taníthatott és formálhatott Isten; jó társaim voltak, akikkel imádkozhattam, és akik bátorítottak. Szerettem az ifiben az összetartást és az új dolgok iránti nyitottságot.

2. Mikor és miért kerültél el az ABBI-ból?

Nemsokára lesz egy éve, hogy boldog feleség vagyok. :) 2009 szeptemberében mentem feleségül Borzási Dávidhoz, és az Úr vezetését kérve úgy értettük meg, hogy most Brassóban kell laknunk és szolgálnunk.

3. Melyik ifibe kerültél, és milyen szolgálatot végzel ott?

Természetesen a brassói ifibe tartozom férjemmel együtt. Itt próbálom őt támogatni, amiben csak tehetem, legfőképpen imában. Szeretem itt. Jó a fiatalokkal együtt lenni, és szeretem a gyülekezetben is. Nagyon örülünk, hogy a gyülekezetben van egy csokor fiatal házas, és velük, mint fiatal házasok csoportjával kezdtünk el találkozni. Külön öröm még nekünk az, hogy bővülni is fog ez a csoport egy újabb fiatal házaspárral; a lelkipásztorunk, Deák Zsolt és jövendőbeli felesége az ősztől Brassóba költöznek! :)

4. Mit vittél magaddal az új ifibe az ABBI-ból?

Az aradi gyülekezetben és ifjúságban nőttem fel (mondhatni testileg-lelkileg), és sok jót láthattam és tanulhattam otthon. Például láttam azt, hogy mennyire áldásos, amikor a gyülekezetnek van egy összetartó, bibliázó és imádkozó magja. Azért imádkozunk, és azon törekszünk, hogy Brassóban is létrejöhessen ez! Mondjuk, például, egy összetartó és Istenre figyelő fiatal házasok csoportja :). De az Úr adja az áldást és a növekvést, mi csak figyelünk arra, hogy mit mond nekünk, és azt próbáljuk a lehető legjobban tenni. :)


Szűcs Dávid válaszolt, Harcsa Erika kérdezett

1. Néhány szavad az ABBI-ról és milyen szolgálatot végeztél ott?

Az abbi az aradi gyülekezet kis, kreatív és jó szervező képességekkel rendelkező ifjúsága. A fő szolgálatom a zenei téren volt, Szűcs Renivel együtt feleltünk az új énekek tanulásáert, a dicsőítés és a különböző zenés szolgálatok megszervezéséért. Az egyik évben ifjúsági vezető helyettes voltam, amikor a szervezésben is aktívabban részt vehettem.

2. Mikor és miért kerűltél el az ABBI-ból?

2007-ben kerültem el Aradról, amikor megkezdtem az egyetemi tanulmányaimat Váradon, management szakon, az Emanuel Keresztyén Egyetemen.


3. Melyik ifibe kerűltél, milyen szolgálatot végzel ott?

A váradifi-be kerültem, más szóval a váradi nagy gyülekezet ifjúságába. Itt is inkább a zenei téren vállaltam szolgálatot, néha gitározás által, máskor énekléssel és egy ideig az ifjúsági kórusban is énekelhettem. Ugyanakkor az ifjúságon belül a 4-es csoport tagja vagyok.


4. Mit vittél magaddal az új ifibe az ABBI-ból?

Remélem, hogy sok jókedvet J és a dicsőítéshez való ragaszkodást, a többit majd elmondják a váradiak. :D

Harcsa Andrea válaszol, Harcsa Erika kérdezett

1.Néhány szavad az ABBI-ról és milyen szolgálatot végeztél ott?

Az ABBI-ba kerültem tizennégy évesen, s nagyon ragaszkodtam hozzá mindvégig. Ez volt az a közösség, melyben tudtam, hogy jó helyen vagyok, s olyan környezetben, ahol Istent jobban megismerhetem. Biztonságot nyújtott számomra, a világ kínálta lehetőségek elől, ahova szívesen elengedtek szüleim. Az elején csak figyeltem s élveztem azt, hogy mások viszik a terhet, amit akkor még nem láttam meg. Néhány évvel később, engem is megbíztak feladatokkal, melyeket igyekeztem elvégezni. Sokat formálódtam, látva azt, milyen nehezen tud döntések esetén egységes válaszokat hozni egy fiatalokból álló csapat. Érdekes volt látni, hogyan nőnek ki s távoznak el az egyetemisták, majd azt, hogyan épülnek be a fiatalabbak, akik felnőttek.

2.Mikor és miért kerültél el az ABBI-ból?

Nekem is el kellett hagynom, ami nem volt könnyű. 2005-ben kerültem el az ABBI-ból. Azért kerültem el otthonról, mert Nagyváradra kellett költöznöm, hogy egyetemi tanulmányaimat végezhessem.


3. Melyik ifibe kerültél, milyen szolgálatot végzel ott?

A váradi ifibe kerültem, ahol rengeteg áldásban részesülhettem. Buzditva voltunk minden alkalommal arra, hogy beiratkozzunk egy-egy csoportba, és ha szeretnénk iratkozzunk be az ifikórusba, vagy készüljünk imádságos szívvel az ifivasárnapokra. Amint időm engedte, igyekeztem kivenni a részem, mivel már közéjük tartoztam.

4. Mit vittél magaddal az új ifibe az ABBI-ból?

Ragaszkodtam ahhoz, hogy ne több, hanem egy gyülekezethez, ifjúsághoz tartozzam. Ezért szívből ragaszkodtam a váradi ifihez, s épp úgy nem tűrtem ha rosszat hallok róla, mint azt, ha az aradi ifimről terjesztettek rossz hireket. Magamat vittem mindkét ifibe, melyekben Istennek hála azért, mert fejlődhettem s változhattam. Csiszoltak, formáltak, megtanítottak alkalmazkodni, mozogni és szolgálatkész életet élni. Ahogy változik a fiatal, változik az ifi állapota is. Az elhamarkodottan terjesztett jó vagy rossz hír, előbb Isten elé kerül, aztán a kimondott szó rombol vagy épít. Ezt vittem magammal, s próbáltam gyakorlatba ültetni.

(folytatás vasárnap)

1 megjegyzés:

Kingabell írta...

ha...ezt meg nem is lattam csak most :)